Wednesday, 5 September 2012

Air Terjun Lembah Anai, akan lalu bila otw ke Bukittinggi dari Padang

Boleh mandi jugak

Restoren Sederhana, sebelah Nikita Hotel menghidangkan makanan padang

Tak sabar nak makan. Kami ambik semangkung seorang lauk dan share semangkuk sayur.  Harga dlm IDR90,000.  Rambang bijik mata tengok pelbagai jenis lauk ada depan mata.

Toko Putri Minang

Toko Linduang Bulan, biasa supir teksi mesti akan singgah di sini.  Terletak otw dari Padang ke Bukittinggi. Dalam 6 km lagilah jauhnya ke pekan dari tempat ni.

Halaman depan Nikita Hotel, tempat parking kete untuk guest hotel shj...tahan Ankut tepi jln ni je le

Banyak Angkut lalu lalang depan hotel

Lobi Nikita hotel

Bilik Standard, Nikita Hotel.  Bilik kami ni xde balkoni tau.  Fasiliti sesuai le dgn harganya, jgn harapkan 1st class hotel plak yea..

Hari tu booking guna Agoda USD25 jek semlm, booking online lagi murah kot.

Kharisma hotel, bersebelahan je dengan Nikita Hotel

Terminal bas Aur Kuning

Kedai2 dalam Pasar Aur Kuning

Toko Rezki Textile, tempat kami shopping sakan.  Kami difahamkan oleh tuan punya kedai, ramai orang Malaysia suker memborong kain kat sini. :) Gambar dalam kedai tak sempat nak ambik coz mata dah naik juling carik kain.

Agak kotor keadaan pasar ni, luas teramat...berjln dicelah2 lorong yg sempit

Nasi goreng special, IDR17000, Restoren Dja Djan

Assalammualaikum

Syukur alhamdulilah ada rezeki yang Allah kasi, kali ni dapat menjejakkan kaki ke bumi Ranah Minang.  Sy bersama seorang kawan dengan maknya telah bertolak dari LCCT ke Padang jam 7.50 pagi waktu Malaysia.  Penerbangan mengambil masa dalam 50 minit dan tiba di Airport Padang dalam jam 8.00 pagi waktu tempatan.  Kat sana lewat sejam dari waktu Malaysia. Tujuan utama nak pergi sini adalah untuk melihat negara orang dan jugak shopping.  Kami tak pergi melalui pakej, kira gamble saja.  Kami jugak tak ambik underground pakej macam yang selalu orang lain buat.

Sebenarnya sy confuse dengan ejaan tempat ni samada Bukit Tinggi atau Bukittinggi, rupa2nya yang betul adalah Bukittinggi.  Tak sabar nak menerokai Ranah Minah kat Sumatera Barat nih.  Ni catatan perjalanan yang sy nak share ngan kengkawan sy semua, moga bermanfaat.

Sampai di sana, kami cepat2 turun dan beratur kat imigresen sebab dah byk baca dalam blog orang yang imigresen dia agak slow.  Tapi kami bertuah coz penerbangan pagi tak penuh, jadik tak le lama sgt tunggu.  Ada 2 form kena isi iaitu form ketibaan dan juga form imigresen.  Ada ke patut pramugari tu tak kasi pun kami form imigresen, nasib baik boleh isi kat kiosk bersebelah dengan tempat ambik beg.  Byk betul prosedur dan dorang agak tegas le jugak.  Form ketibaan kena isi dengan lengkap,kalo tak kena isi balik dan beratur kat belakang balik. Masa kat kaunter kena scan seluruh jari dan kena ambik gambar, dia jugak minta printed tiket kami.  Lepas ambik beg kena tunjuk kat staf kat situ form imigresen, pahtu scan barang pulak.  Lepas tu last sekali bila nak keluar, staf dorang akan periksa beg pulak, samakan no beg dengan tiket.  Mana le tau kot, kalo ada orang tersilap ambik beg.  Lepas tu lega dah kuar dari balai ketibaan.  Yay...yay

Bila keluar saja ada byk supir dtg approach, kami nampak mmg ada kiosk teksi kat sana tapi pemandu kena dapatkan customer sendiri, tu yang approaches kita tuh.  Padahal tambang dia mmg dah fix, cuma tambang tuh tak termasuk minyak tau. Kami dapat IDR322k without petrol, minyak nanti dorang akan isi kat Bukit Tinggi.  Kebanyakkan orang minang ni muslim dan Ranah Minang ni majoriti muslim, bukan setakat muslim tapi dorang jugak muslim yang alim.  Jadik mmg tak perlu takut coz dorang tak akan tipu kita, insyallah.

Perjalanan ke Bukit Tinggi mengambil masa dalam 2 jam coz agak jem sikit kat beberapa tempat.  Supir kami dah biasa bawak pelancong, jadi dia banyak le cerita pasal Ranah Minang dan kongsi tempat makanan dan tempat2 yang patut kami kunjungi.  Supir sempat turunkan kami kat Air Terjun Lembah Inai untuk ambik gambar.  Berdiri tepi jalan pun boleh rasa percikan airnya ke muka.  Kami meneruskan perjalanan melalui pergunungan dan hutan tebal. Dibawah gaung nampak jeram dan kawasan perkelahan.  Terdapat juga jambatan dan laluan keretapi tinggal jepun dan belanda. Tanah ni mmg subur, tanam apa saja mesti jadik.  Macam kat Cameroon Highland le skit2.  Dorang jugak tergolong dalam masyarakat yang rajin, dorang tanam sayur kat sebelah rumah jek.

Sebelum sampai ke Bandar BT, supir singgahkan kami kat Toko Puteri Minang dan Linduang Bulan.  Masing2 menjual barang yg sama tapi bagi sy kat Linduang Bulan lagi bagus.  Sebenarnya sy mencari telekung yg sama kualiti seperti yang hubby kasi masa kawin dulu, hubby beli kat Linduang Bulan.  Hari ke-4 kami singgah sini balik dan dapat le telekung yang super cantik dengan harga IDR380.  Mak Izza ckp 'tak boleh pakai telekung ni nanti nampak riak, pahtu orang belakang tak khuyuk tgok kita'.  Ha...ha...ha...  Boleh dapat kain batik dengan harga IDR50k, tudung IDR40k.

Sampai di Hotel Nikita, ada staf situ tlg angkat beg.  Kami minta extra bed dengan tambahan sebanyak RM40 semlm.  Harga bilik ni USD25 sy booking dari Agoda.  Harga nampak masa kat kaunter adalah IDR290k.  Masuk bilik standard dia ok le......ada tuala, sabun, sejadah, air mineral, termos, selipar.  Kami keluar ke Restoren Sederhana makan nasi padang kat sebelah hotel.  Lepas tu kami minta tlg staf kaunter tahan angkut ke Pasar Aur Kuning.  Supir angkut tuh turunkan kami kat Terminal Bas Aur Kuning, dah tunjukkan kami arah pasar tempat jual baju.  Supir sempat ingatkan kami lagi supaya berhati2 dengan penyeluk saku.  Pasar ni mmg sesak dan agak kotor dan sempit.  Kami pusing2 kat dalam tapi tak jumpa kedai2 kain.  Kami tanya org, baru le dorg ckp bahagian kain ni namanya 'bahagian bahan' yang jual kain yang belum jahit.  Sy membeli kain lace yang sgt cantik dengan harga RM40 semeter.  Kawan sy jugak cari kain lace untuk pakai sedondon sefamily semasa kawin abangnya.  Lepas tu baru kami jumpa Toko Rezki yang jual kain murah2.  Materialya macam satin tapi bukan satin, dengan sulaman mesin bunga2 boleh dapat dengan harga IDR150k.  Kat Aur Kuning ni le tempat paling murah beli kain tapi kena le tahan dengan keadaan pasarnya.  Nak selesa pegi Pasar Atas tapi sy tak berkenan le baju2 kat situ, ditambah lg dengan harganya lebih mahal.  Lepas tu jumpa plak kedai lebih kecik kat depan Toko Rezki, nama tak ingat.  Beli sulam bunga timbul dengan harga IDR160, pattern yang sama hubby bagi masa kawin dulu. Kain 3 meter tapi bidang 60.  Memang rambang biji mata kat toko Rezki, kat sinilah sy beli sumer kiriman orang sebab malas dah nak fikir2 lagi.  Penat shopping, kami naik Angkut balik hotel.  Mmg kena tanya orang nak naik angkut color dan no berapa coz ia berbeza ikut destinasi.  Biasa kami naik angkut merah nombor 14 dengan harga IDR2000 seorang. Bila nak turun kena inform kat supir untuk berhenti.  Mmg naik Angkut mmg pengalaman yg tidak dapat dilupakan, bersesak2 dengan local.  Walaupun nampak kurang canggih tapi Angkut ni cekap dan effisien, kejap je tunggu tepi jalan.  Boleh naik dimana2 dan boleh turun dimana2 sahaja. Ha...ha....ha...

Balik  hotel terus terbongkang kepenatan.  Malam kami makan kat Resotoren Dja Djan kat sebelah hotel jek .  Sy makan nasi goreng special dengan harga IDR17k.  Kat sini dorang macam orang pantai timur yang suker makan dengan keropok.  Makan apa saja, mesti ada keropok...makan bakso pun dengan keropok!!!!  Sebelum tu kami confirmkan dengan staf kaunter nak ambik pakej sehari untuk ke Maninjau esok dengan harga IDR550.  Harga ni termasuk minyak tapi utk supir kita kena byrkan makanan dia.  Itinerary jugak kita boleh nego dengan supir.

Yu...hu...esok trip ke Maninjau plak!

Kain ni IDR150k satu, rambang biji mata tengok color

Harga IDR160k.  Kat deretan kedai depan Toko Rezki.  Hari pertama ni pun duit shopping dah separuh habis!!!

Kain lace RM40 semeter beli kat depan Toko Rezki...ntah bila le nak g tempah kain nih..

Tiket ke Padang ni kena print yea coz kat imigresen dorang akan minta

Hotel voucher ni pun kena print dan bawa jugak.  Kaunter hotel akan minta nih. :)

Kalo pergi Indonesia sy mesti akan buat table nihhhhh....

1. Replies
    1. Best banget Zaila...terasa idup ni akak yg punya!!!! :)

2. salam nak tanye, 322K untuk pak supir tu, utk 1 hari atau sepanjang penginapan?

3. Anon, 322k tu untuk hantar dari airport ke hotel kat Bukittinggi jek. Tapi dalam perjalanan tuh dia akan singgahkan kita ke tempat2 tertentu mcm air terjun, Linduang Bulan dan Puteri Minang sebab tempat2 ni otw nak pergi hotel. :)

2. boleh fwd no supir ke saya ragu_ragi@yahoo.com terima kasih

1. Minta maaf, sy tak ambik no supir tuh. Kami cuma janji jek ngan dia. Nanti dia dtg ambik. Janji jam 8.00pg, jam 7.30pg dia dah tercongok kat lobi hotel. :)

3. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan yang baik dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang sangat berpatutan di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

4. Jom Cuti2 ke Padang-Bukittinggi

5. salam.. akak sy nk tanye... di airport padang dia org akan kene kan airport tax tak mcm kat airport jakarta.. klu jakarta IND150,000 sorg...

6. salam.. akak sy nk tanye... di airport padang dia org akan kene kan airport tax tak mcm kat airport jakarta.. klu jakarta IND150,000 sorg...

1. Kena. Hari tu IND100,000.00 seorang!! :)

7. Ya.....Padang dan Bukit tinggi nan elok

8. Slm sis. Thnk u so much sbb bg guideline nk kesana. Just nk tnye sis, taxi dr airport padang ke bukit tinggi duit minyak kna bayar bape ye sis. Tq sis :)

9. Sory. 1 soalan lg. Dr padang ke airport sis arrange transport cmne ye ?

1. Sorry xingat harga petrol tp rasanya dalam rm40-60 jek. Sbbnya dia penuhkan aje minyak kat kereta dia...lg pun petrol dorg kan murah sikit dari kita. :)

Masa hantar kami tu, supir offer diri untuk ambik kami dr Bukit tinggi dan hantar ke airport Padang. Jadi kami ambik dia jgk utk transport ke airport tuh. Harap membantu sis..:)

10. ayooo belanja baju bagus2 di www.facebook.com/waspidolls

11. Sape2 yg nak ke Bukittinggi & masih mencari supir yg blh membuatkn trip anda enjoy, sila contact dgn supir yg saya dah kenal lama nih....Aldi Safri +6281363385879. Boleh wasap jugeee....

12. Salam sejahtera tuan/puan semohga semua senantiasa di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakata dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh sahaja PM atau WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom gi bandung murah jer TERIMAKASIH :)

13. assalamualaikum tuan/puan

semoga tuan/ puan yang membaca blog ini dalam keadaan sihat selalu, kami dari 7lines holiday bukittinggi ingin menawarkan kepada tuan/puan berrbagai pakej menarik kat padang, kami siap membuat perjalanan tuan/puan menjdi lebih menyenangkan, kami menyediakan rent a car, pakej tour, dan voucher hotel.
    jika tuan/ puan berminat silakan contact kami

contact person : firman
    email : 7lines.holiday@gmail.com
    firman_7linesholiday@gmail.com
    mobile/ whats app : +62 823 90 797 959

insyaallah tuan puan akan puas dengan layanan kami

14. Assalamualaikum.
    Salam dari minang kabau.yang biasa disebut dengan nama bukittinggi padang.Salam juga dari saya ARMAN BUKITTINGGI.bergerak di bidang pelancongan.tour guide.pernah bekerja di raun sumatera.dan pernah join dengan aldi safri dan roni hendra.saya nak tumpang iklan kat blog ini.bila ada tuan dan puan yang nak rancang melawat ke bukittinggi padang.tapi belum ada contact untuk uruskan lawatan nya.jangan risau hati.saya boleh bantu untuk mempermudah urusan lawatan tuan dan puan.untuk info lebih detail nya.sila hubungi saya di talian.

Call/sms/whatsapp.:+6285374176166

FB...komen ajo

E_mail.armanpribadi123@gmail.com

Terimakasih

Wassalam....

15. Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
    Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
    Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
    Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad,
    Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

Wassalam
    Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

16. Assalamualaikum,,
    Salam sejahtera buat semua pengunjung blog ini. Kami dari 7lines Holiday bukittinggi seperti siap membantu perjalanan tuan / puan yang hendak melawat ke padang/bukittinggi tanah minangkabau,,,,medan,, & bandung.. kami menyediakan Sewa kereta, Voucher Hotel, dan Pakej Tour, jika tuan / puan membutuhkan informasi silahkan hubungi kami
    Contact Person : Firmansyah
    Email : firman_7linesholiday@yahoo.com
    Ofice : +62 752 32371
    Mobile / whats app +62 823 90 797 959
    Insyaallah tuan / puan akan senang dengan layanan kami

17. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

(Mas wahyu) tour bandung

18. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

(Mas wahyu) tour bandung

19. salam puan / tuan
    mohon maaf kami numpang promotion
    kami salah satu agency pelancongan bernama PT.RISFY HIDAYAH WISATA.yang sudah mempunyai legalitas.berada kat bukittinggi padang west sumatera indonesia.
    menawarkan belbagai pakej pelancongan bukittinggi - padang tour,medan tour.padang island's tour.
    untuk information sila hubungi kami di talian
    phone / whatsapp : +6282169960060.(edward ardy)
    atau sila tengok di www.risfyhidayahgroup.blogspot.com
    inshaallah
    kepuasan pelanggan tujuan utama kami

wassallam
    pt.risfy hidayah wisata

(edward ardy)

20. Assalamualaikum.....
    Salam dari BUKITTINGGI PADANG.Salam juga dari saya..ARMAN.bergerak dibidang pelancongan sebagai driver dan tour guide.Juga melayani penyewaan TRANSPORT..Saya nak tumpang promotion kat blog ini...Bila ada Tuan dan Paun yang nak merancang untuk melawat ke BUKITTINGGI..Tapi masih tercari cari contact untuk uruskan lawatan nya..Jangan risau..insyaallah saya boleh bantu uruskan.Untuk info detail nya..Sila contact saya ditalian...n
    Call sms/what sapp..+6285374176166
    E_mail.armanpribadi123@gmail.com
    facebook... komen_ajo...

Terimakasih.....

Wassalam.........

21. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
    FB : ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah)
    dan kami pon menyediakan *pakej transport+hotel 3star (hotel di kawasan bandar bandung)

-pakej transport+hotel (2pax)

*3D2N = RM 160/pax
    *4D3N = RM 230/pax
    *5D4N = RM 300/pax

Mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Ayung bandoeng

22. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

23. assalamualaikum,,,,
    salam sejahtera buat semua yang membaca blog ini
    kami syarikat mempunyai legalitas di indonesia, Nak tumpang promotion sikit
    bagi tuan puan yang nak melancong kat bukittinggi/ Padang,Medan dan bandung Kami 7LINES HOLIDAY tour & travel siap melayani anda kami sediakan : transport, hotel, and pakej tour
    contact person : firman
    Whats app : +62 82390 797959
    email : firman_7linesholiday@yahoo.com / 7lines.holiday@gmail.com
    blogger : 7linesholiday.blogspot.com
    insyaallah tuan & puan boleh puas dengan service kami

24. assalam, kami ada menyediakan ground pakej ke Padang-Bukit Tinggi dengan harga yg sangat berpatutan!bermula RM450, siap makan, hotel, entrance fee, transport, driver, tinggal bawa duit shopping je tau ^_^
    whatsapp +6012-6047593
    ig @percutianbajet

25. Assalamualaikum...

mohon maaf pada tuan/puan untuk boleh iklan dikit di sini. Semoga kebaikan hati puan dan puan untuk memberi izin iklan ini,menjadi amal ibadah allah swt hendak nya amin....

Salam dari saya AlKY Padang-Bukittinggi.

Kalau tuan dan puan nak melawat bukittinggi dan padang jangan risau hati sila hubunggi di no. +6285364057063. Kami juga menyediakan segala jenis transportasi...

kami arrange secara profesional dan rasa dan dengan penuh rasa kekeluargaan juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali. seperti ke Padang-Bukittinggi.