Thursday, 16 February 2012

Kecik bak setitis embun...tapi sangat bererti

Salam semua, terima kasih sebab sudi singgah ke blog saya.

Hari ni saya nak share tentang souvenir favorite saya bila pegi ke luar negara AKA koleksi saya le ni. Kebanyakkannya saya yang beli sendiri tapi ada jugak yang dihadiahkan oleh kengkawan dan orang terdekat.  Biasanya bende2 macam ni le yang saya cari bila ke obersee.  Tapi semenjak flight saya ke New Delhi dia batalkan, saya tak berminat lagi nak berjalan sakan.  Simpan dulu untuk beli sesuatu yang diimpikan.  Saya tak menjurus kepada satu sahaja sebab bila kita ke luar negara, sesetengah negara tu tak ada pun barang yg kita nak atau pun tak jumpa.  Jadik hantam je le, yang penting ada le kenang2an.  Selain tu saya suka beli brg yang boleh guna macam apron, tuala yg ada tulis2, kain etc.  Tp suker yg 3 ni coz kecik dan senang nak bawak.  Yelahkan beg pun dah penuh ngan macam2 barang. 


Pertama:
-
-
Yg paling kanan tuh dari Istanbul, bak jatuh dari langit, tetiba jek ada kat rak simpanan koleksi ni. Tq le pada yang kasi tuh...

Kedua:
-
-
Tak pegi pun ke floating market ni tapi bangkok dah sampai le...
Mula2 fikir dulu, ntah apa2 ntah aku beli ni.  Masa g China dulu mmg macam org sakai, jumpa je souvenir beli...jumpa je beli.  Jumpa chopstik beli, jumpa selendang beli, jumpa key-chain, jumpa fridge magnetic beli, jumpa sijil naik great wall pun beli, kristal beli, mutiara beli, kain beli, jed beli, bekas tisu beli, alas meja pun beli, alas kaki pun beli, handbag tiruan pun boleh beli gak (dah buang dah pun) etc.  Aduhhhaiiii macam2....sib baik sarang burung dan teh tak beli. Itu pun hampir tergoda.  Sampai penuh 1 beg besar. Sekarang ni dah boleh dah control hawa nafsu...he..he...he...

Yang ke tiga:
-
-
Tak sangka banyak tempat jugak aku dah pegi. Saya hanya kumpul duit tempat yg penah pegi je tau, bukan simpan koleksi duit lama-lama tuh, kang ada plak yang masuk pecah umah plak...

Wang Kyatt ni paling berharga sekali, bukan sebab nilai wang ini tapi kalo cari kat money changer takkan jumpa punya...he...he.. Nak tau refer entry pasal percutian ke Myanmar ok.


TQ very much....



1 comment:

  1. oo...camtu kaa rupa cawan kecik tu...ok..nanti ksu cari naa kat Korea...
    betul lah bai...ksu pon risau takut sampai sana, jd org sakai cam bai ckp tu...huhu...tgok itu nk beli, tgok ini nak beli...suma yg bai sebut tu mmg ada potensi laa Ksu nk beli kot...haha...mmg kena set betul2 apa yg perlu as souvenier ni kan...benda souvenier ni kita geram nk beli konon tanda ingatan, tp sure lama2 jd ntah apa2 je KECUALI brg yg mmg long lasting and unik or details koleksi..

    ReplyDelete