Sunday, 11 December 2011

Mari membaca

Beberapa bulan yang lepas, saya ikut hubby pegi Pameran buku kat MAEPS.  Mmg berbaloi-baloi pegi sana coz byk sgt buku murah2.  Boleh le beli buku untuk setahun punya...ntah habis ke tidak baca dalam setahun.  Saya byk memborong buku masakan dan parenting.  Buku parenting simpan dulu coz baby pun tak ada lagi ni.  Yg dah khatam adalah buku masakan.  Cantik coz color.  Buku Jamie & Nigella tu just RM25 setiap satu. Walaupun pening pusing2 cari buku tapi rasa happy sangat.  Penat membawa buku naik tram berbaloi dengan buku yang murah.  Kebanyakkannya buku dari obersee.  Separuh dari pameran buku adalah buku untuk budak2 dan novel orang putih.  Mak bapak2 tu sila le yea bawak anak masing2 ke pesta buku.  Elok untuk melatih anak membaca dari kecik.  Punyalah ramai orang, sampai nak memilih pun kena bereabut2.  Yg tak tahan tu, nak masuk dewan pun kena queue!!!

Berbangga jugak le ngan rakyat Malaysia yang suka membaca. Antara buku2 yang saya beli ialah:

Yang ni dah abis baca dah... 

Yang ni KIV dulu...mcm meroyan le plak

Buku2 ni tak sampai pun RM100, ada 5 bijik buku yang saya beli sumernya...sumernya color tau!!!.  He...he.. Tahun depan mmg wajib pegi jugak Pesta buku ni.  Tunggu sumer buku2 ni termasuk yang hubby beli dah habis di baca.  Kalo dah byk buku boleh le nanti beli rak buku plak.

Tengah baca yg atas ni..lepas habis
nak baca yang ni plak




No comments:

Post a Comment