Saturday, 10 December 2011

Hari yang indah

Assalammualaikum semua

Hari ni dah semalam ada hari hari cuti dan esok pun cuti jugak.  Jadi hujung minggu ni 3 harilah cuti.  Hubby pulak pegi outstation ke Langkawi.  Saya sorang2lah kat umah.  Aktiviti bermakna hujung minggu ni tak lain tak bukan adalah mengemas rumah.  Biasalah rutin surirumah ni mmg macam ni.  Saya mmg tak suka rumah bersepah-sepah.  Biarlah tak pegi outing, asalkan rumah kemas.  Rasanya dah hampir sebulan lebih tak buat aktiviti mengemas kaw-kaw ni, iaitu semenjak balik dari Perth.  Byk kerja sangat, outing dan ada tetamu datang menyebabkan aktiviti ini tertangguh saja.  Mengemas ni mmg perlu 2 hari, itupun tak habis pun.  Buat kemas2 dan susun, sapu lantai, mop, cuci conforter tuala bagai, lipat kain etc jek.  Tak de pun sampai nak menyapu sawang ke apa.  Tak larat le pulak nak memanjat2.  Dok kat KL ni mmg byk habuk.  Semalam sapu habuk dengan bulu ayam, hari ni dtg balik habuk2 ni.  Ya Allah, cepat2 le kami dapat beli umah kat Bangi. Amin...amin...

Bunga ni beli kat Pasar Kajang.  Murah giler, kawan saya beli kat Wangsa Walk RM4 setangkai.  Yg ni RM1 jek setangkai.byk pulak tuk pilihan.  Harus setiap minggu g sana beli bunga hidup nih.  Harumannya tu yang best...tak suka artificial punya pewangi.  Bosan le plak...cepat le my hubby balik.  Hu...hu..

2 comments:

  1. Cantik sgt bunga fresh tu...sukaaaaaaa...

    ReplyDelete
  2. Bestkan kaksu, nak beli bunga segar setiap 2 minggu. Bunga ni tahan 2 minggu. Wangi rumah jadik nyer!!! :)

    ReplyDelete